Barca cu aburi
In 1809, Robert Fulton breveteaza barca cu aburi. 
Dupa cum deseori se intampla cu inventiile, dezvoltarea unui vas care functioneaza pe baza unui motor cu aburi a implicat foarte multe persoane, care uneori lucrau simultan. Unul dintre primii care au propus aceasta idee (in jurul anului 1690) a fost fizicianul Denis Papin, care construia motoare cu aburi. In 1707 a construit o barca cu elice, dar nu se stie sigur daca aceasta era de marime normala si daca functiona pe baza de aburi. Barcagiii au simtit ca le este amenintat comertul pe care acestia il exercitau, si au distrus aceasta barca. 
Robert Fulton, care probabil a devenit interesat de barcile cu aburi, cand l-a vizitat pe William Henry in 1777 (la varsta de 12 ani), a calatorit in Marea Britanie si Franta, unde a construit si a testat o barca cu aburi experimentala, pe fluviul Sena, in 1803, si si-a dat seama de succesul navei Charlotte Dundas. Inainte de a se intoarce in Statele Unite, a comandat un motor cu aburi Boulton & Watt, iar dupa ce s-a intors, a construit Barca cu aburi a raului nordic (denumita adesea si “Clermont”). In 1807, aceasta barca cu aburi, a inceput sa tranporte in mod regulat pasageri, intre New York si Clermont, aflat la o distanta de 240 km (150 de mile), cursa care a avut un real succes comercial.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Labels

Faceți căutări pe acest blog